به وب سایت ما خوش آمدید
این سالن هیچ فعالیتی در زمینه همسریابی موقت یا دائم ندارد ،لطفا در این مورد تماس نگیرید

زير و بم‌هاي دوران عقد

صفحه اصلی > مقالات > ازدواج  > عقد > زير و بمهاي دوران عقد

دوران عقدزير و بمهاي دوران عقد

همه دختران و پسراني که سر سفره عقد مي نشينند، تصميم مي گيرند که يک زندگي رويايي را شروع کنند. اما بعضي از همين زوج ها در روزهاي اول بعد از عقدشان، به دلايل توجه نکردن به چند مسئله جزئي ولي مهم به اين نتيجه مي رسند که با همسرشان توافق ندارند. گاهي اين مشکلات روي هم جمع مي شوند تا حدي که اين زوج جوان به خانه بخت هم نمي رسند و تمام آن آرزوهاي رويايي بر باد مي رود!

همسر مناسب باشيد
هر جواني قبل از عقد بايد بداند که تنها 50 درصد خوشبختي در زندگي در گروي انتخاب همسر مناسب است. يعني زماني که فردي ازدواج مي کند بايد بداند که 50 درصد ديگر به خودش مربوط است يعني اين که او هم بايد يک همسر مناسب باشد.

پس رمز خوشبختي بعد از ازدواج اين است که هر فردي تلاش کند براي همسرش، همسري ايده آل باشد. چون اگر فردي به اين نتيجه برسد و براي خوب بودن براي همسرش تلاش کند، خيلي از مشکلات زندگي اش را حل شده خواهد ديد.

رعايت مسائلي که در دوران عقد بسيار مهم است
زماني که جوانان در دوره عقد هستند، بايد به چندين نکته بسيار مهم توجه کنند تا مشکلات مهمي براي آنان ايجاد نشود. رفتار زن و شوهرها در دوران عقد از اهميت ويژه اي برخوردار است که اگر با رعايت ملاحظات نباشد، ممکن است آرامش يک زندگي را به صورت جدي تهديد کند. در ادامه با 4 نکته از مسائل مهم دوران عقد آشنا مي شويد.

معجزه‌اي به نام دوستت دارم
زوج ها بايد بدانند که محبت يک مفهوم نظري است که در قلب مکتوم است اما مودت يک واژه و مفهوم عملي است که بايد ابراز شود. گاهي اصلا مهم نيست که ما چه قدر نسبت به همسرمان محبت قلبي داريم بلکه مودت عملي ما مهم است. خريد يک شاخه گل براي همسرمان نشان مي دهد که محبت ما به همسرمان بدون عمل نيست.

زن و شوهرها در زمان عقد از گفتن جمله هاي احساسي مانند «دوستت دارم» براي خوشحال کردن يکديگر، زياد استفاده کنند. پيامبر اکرم(ص) در اين باره مي فرمايند: اين که مرد به زنش بگويد دوستت دارم، هرگز از قلب زن بيرون نمي رود.

امروزه روان شناس ها بررسي کرده و متوجه شده اند که بعضي جملات به دليل قوي بودن حافظه بلند مدت خانم ها، از ذهن شان پاک نمي شود. بهتر است زن و شوهرها در همه لحظات زندگي شان از جملات محبت آميز استفاده کنند و فکر نکنند فقط در مواقعي که سرشار از عشق هستند، بايد جملات احساسي بيان کنند.

به ظاهر يکديگر توجه کنيد
تاريخ مناسبت هاي مهم زندگي مشترک تان را از همين روزهاي ابتدايي، يادداشت کنيد تا فراموش نکنيد! تاريخ عقد، ازدواج، تولد يکديگر و ... براي خانم ها به خصوص در روزهاي ابتدايي زندگي مشترک، از اهميت ويژه اي برخوردار است. زن و شوهرها هر بار که يکديگر را مي بينند، حتما و حتما به نکات ظاهري همسرشان توجه کنند و درباره آن با هم صحبت کنند. پيراهن جديد شوهر يا مدل موي جديد خانم، اگر با واکنش خوب همسرش روبه رو شود، نشان دهنده اين است که زوجين خيلي به هم اهميت مي دهند و همين در تقويت پايه هاي يک زندگي مشترک تاثير زيادي دارد.

فکر بد ممنوع
چندين اشتباه بد هم در دوران عقد وجود دارد که زوجين جوان به هيچ وجه نبايد به آن ها دچار شوند. مثلا زوج ها هيچ وقت نبايد همسرشان را با ديگران مقايسه کنند چون هيچ انساني از مقايسه شدن خوشش نمي آيد. مقايسه کردن همسر در جمع هاي فاميلي يا دوستانه بسيار بدتر است و آسيب هاي جبران ناپذيري را روي روابط زن و شوهرها مي گذارد. زوج ها بايد يکديگر را محترمانه خطاب کنند تا ديگران هم با احترام با آن ها برخورد کنند. اگر زن و شوهري در جمع هاي فاميلي با کلمات نامناسب همديگر را صدا کنند، مطمئن باشند که بقيه هم همان طور آن ها را صدا خواهند کرد.

زوج ها نبايد حتي در ذهن هاي شان هم نسبت به هم نظر سوء داشته باشند. وقتي مرد يا زني نسبت به همسرش مدام فکرهاي بد کند، روي رفتارش تاثير مي گذارد و در ارتباط با همسرش به مشکل بر خواهد خورد.

دوران عقد

عقدتان را خاطره انگيز کنيد
گفتن چند توصيه به زوج هاي جوان براي اين که دوره عقدشان خاطره انگيزتر شود، خالي از لطف نيست. زن و شوهرها تا مي‌توانند در دوران عقد از يکديگر عکس بگيرند. گاهي اين عکس‌ها را به يکديگر هديه بدهند و تاثير آن را در زندگي شان ببينند! گاهي پيش آمده که زن و شوهري به دلايلي با هم قهر کرده و وقتي در تنهايي خودشان عکس هاي يکديگر را ديده اند، براي آشتي پيش قدم شده اند. زوج ها در دوران عقد بايد اولا علايق همسرشان را کشف کنند و در مرحله بعد به آن علايق احترام بگذارند! مثل خريد گل مورد علاقه يا درست کردن غذاي مورد علاقه همسر، باعث تثبيت محبت در قلب زوج ها مي شود. زوج ها بايد در برابر ابراز علاقه همسرشان، پاسخ مناسبي بدهند. گاهي پيش مي آيد که زني از شوهرش مي پرسد که آيا من را دوست داري!؟ در اين مواقع مردها نبايد به گونه اي رفتار کنند که گويي، مردد هستند. يعني بايد هيجاني و سريعا به همسرشان اظهار علاقه کنند تا رابطه شان سرد نشود.

بالاخره شما داماد اين خانواده ايد
در زمينه رفت و آمدهاي دوران عقد، زن و شوهرها بايد بدانند که هرچه قدر هم با خانواده همسرشان رابطه خوبي داشته باشند نبايد فراموش کنند که مهمان خانواده همسرشان هستند. اين که بدون اجازه مثلا در يخچال خانه همسرشان را باز کنند يا کانال هاي تلويزيون را عوض کنند، ممکن است نشانه بي احترامي به خانواده همسر باشد. در نتيجه زوج ها در خانه والدين همسرشان نبايد اجازه خيلي کارها را به خودشان بدهند. درباره ميزان رفت و آمد در دوران عقد هم به دو شکل کمي و کيفي مي توان برنامه ريزي کرد.
 
زوج ها براي تعيين ميزان رفت و آمد صحيح و بدون مشکل در دوران عقد بايد با يکديگر هماهنگ باشند. زمان کمي يعني خانواده همسرتان بداند که شما بي نظم و برنامه به خانه شان نمي رويد، بلکه مثلا يک روز اول هفته و يک روز آخر هفته به آن جا مي رويد. زمان کيفي هم يعني مثلا شما از نظر زمان کمي بايد شنبه و چهارشنبه ها به خانه همسرتان برويد ولي چون امروز پدر همسرتان مريض است، بهتر است براي عيادت او به منزل آن ها برويد. براي تعيين بهترين زمان کمي و کيفي هم زن و شوهرها بايد با هم مشورت کنند تا به بهترين زمان برسند.

 

منبع:خراسان

 

 
سفره عقد مدل سفالی تزیینات خرید عروس مدل کیک عروسی چند طبقه مدل کفش عروس
مطالب مرتبط:
???? : 0
کد امنیتی رفرش
 سرویس های برتر ما

برترین خدمات ما

  • 1

    سالن عقد با سفره عقد آکواریومی

    با دکوراسیون منحصر بفرد

  • 2

    عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

    توسط 2 گروه حرفه ای

  • 3

    موسیقی زنده

سرویس های ما

خدمات عکاسی و فیلمبرداری

اگر به دنبال ثبت خاطره انگیزترین روز زندگی خود هستید ما به شما دو تیم از حرفه ای ترین عکاسان و فیلمبردارانی که با سالن عقد خاطره همکاری دارند را پیشنهاد میدهیم . ثبت لحظات زیبای شما توسط بانو با تجهیزات پیشرفته نورپردازی و عکاسی

پذیرایی در سالن عقد

از زمان های گذشته تا به امروز رسم ایرانیان بر این بوده است که از مهمانان خود در روز عقد با میوه، شیرینی و نوشیدنی پذیرایی کنند. این بخش یکی از مهم ترین بخش های برگزاری مراسم است که پدر و مادر ها به آن توجه ویژه ای دارند. سالن عقد خاطره با آموزش افراد مجرب به بهترین حالت ممکن از مهمانان حاضر در سالن عقد پذیرایی می کند. ارائه این خدمت از طرف سالن عقد خاطره سبب شده تا دیگر دغدغه ای برای پذیرایی از مهمانان وجود نداشته باشد.

موسیقی زنده در سالن عقد

وجود موسیقی زنده در سالن عقد از بهترین خدماتی است که ارائه شده است. موسیقی زنده در سالن عقد خاطره توسط دف نواز بسیار حرفه ای صورت می پذیرد که موجب ایجاد جو بسیار شاد و پرنشاطی خواهد گردید.

امکانات سالن عقد با سفره عقد آکواریومی

علاوه بر امکاناتی که در بالا به آن ها اشاره شد، سالن عقد خاطره برای راحتی زوجین به بهترین حالت ممکن خدمات بسیار متنوع دیگری را نیز ارائه داده است. از جمله این خدمات وجود پارکینگ اختصاصی برای عروس و داماد است که با وجود آن عروس می تواند به راحتی وارد سالن عقد شود. همچنین وجود آسانسور این امکان را فراهم آورده است تا تردد برای مهمانان و عروس و داماد بسیار آسان انجام پذیرد.

گالری تصاویر

توضیح کوتاه در مورد تصاویر

عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس

خواندنی های قبل از ازدواج

مطالب خواندنی در خصوص مراحل قانونی و موارد حقوقی قبل از ازدواج انواع شروط مراحل ثبت قانونی ازدواج و . . .

مطالب منتخب ما

سالن عقد با سفره عقد آکواریومی

سالن عقد مکانی برای شروع یک زندگی عاشقانه می باشد و مهم ترین و خاطره انگیزترین لحظات زندگی هرفردی در سالن عقد ثبت می شود. به همین دلیل بسیاری از عروس و دامادهای جوان به دنبال یک سالن عقد شیک و مجلل برای برپایی مراسم ازدواج خود هستند. سالن عقد خاطره با سفره عقد آکواریومی انتخابی شایسته برای شما عروس و دامادهای خوش سلیقه و خوش ذوق می باشد و یکی از بهترین لوکس ترین مکان ها برای برپایی پیوند ازدواج به شمار می رود.

??? ????
عنوان مطلب

سالن عقد خاطره

سالن عقد خاطره با دو شعبه در شرق و یک شعبه در غرب تهران از بهترین سالن های تشریفاتی با دسترسی آسان از دو اتوبان امام علی و باقری به شعبه شرق و از اتوبان نواب به شعبه غرب بوده . این سالن با امکانات بی نظیر و با مناسب ترین قیمتها خود می تواند بهترین گزینه برای خاص پسندان باشد.

متن کامل

ارتباط با ما

شما از طریق راه های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید:

  • فکس : ---------
  • موبایل : 09391190250 - 09121089595
  • ایمیل: username@emailsite.com
  • آدرس پستی: خیابان دماوند غرب ،اول خیابان آیت،پلاک567