به وب سایت ما خوش آمدید
این سالن هیچ فعالیتی در زمینه همسریابی موقت یا دائم ندارد ،لطفا در این مورد تماس نگیرید

صیغه های خود خوانده و پیامدهای غیر قابل جبران

صفحه اصلی > مقالات > صیغه >صیغه های خود خوانده و پیامدهای غیر قابل جبران

صیغه-ازدواج موقت

صیغه های خود خوانده و پیامدهای غیر قابل جبران

متاسفانه ، امروزه عده زيادي از دختران و پسران جوان ــ بخصوص دانشجويان ــ  با مطالعه « رساله هاي عمليه مراجع تقليد » ، به طور خودسر و بي اطلاع والدين و بدون مشورت با افراد داراي صلاحيت ، صاحب تجربه و دلسوز ، اقدام به خواندن « صيغه ازدواج موقت» مي نمايند كه عملي بسيار خطرناك است .

پيامدهاي غيرقابل جبران افراد ياد شده ، بدون آگاهي از مسايل بسيار مهمي ــ مانند : تعيين دقيق زمان آغاز و پايان ازدواج موقت ، تعيين دقيق اجرت(دستمزد زن) صيغه ــ  و... ، دو نفري براي خودشان صيغه مي خوانند در حالي كه نمي دانند در آينده ، چه مشكلاتي به سراغ آن ها خواهند آمد ؟

معمولا چنين اشخاصي ، بعد از چند روز ، ماه يا حتي چند سال ، به دلايل گوناگون ، از يكديگر جدا مي شوند در حالي كه :

۱ ــ  يادشان نيست در چه زماني صيغه خوانده اند( زمان شروع صيغه ؟) . چون در جايي آن را يادداشت و ثبت نكرده اند .

۲ ــ  به ياد نمي آورند كه زمان آن ، در چه وقتي به اتمام رسيده ( زمان پايان صيغه ؟ ) .

۳ ــ  نمي دانند كه چقدر از مدت صيغه ، باقي مانده است ؟

۴ ــ  نحوه فسخ صيغه و چگونگي پايان دادن به آن را نمي دانند .

۵ ــ از اين كه صيغه اي كه خوانده اند ، داراي « عده » مي باشد يا خير ، نيز اطلاعي ندارند .

پيدا شدن خواستگار جديد !

در همين گيرودار ، ممكن است سر و كله خواستگاري براي چنين دختري كه به طور پنهاني ،  در صيغه مرد ديگري است  پيدا شود .

آن وقت تكليف اين وضعيت ، چه خواهد بود ؟! .

از سويي اين دختر يا زن جوان ، نمي تواند حقيقت ماجرا را براي والدين يا نزديكان خود بگويد ، و از طرفي به علت قطع رابطه با مرد قبلي ، رويش نمي شود كه به سوي وي رفته و از او بخواهد كه مدت باقيمانده صيغه اش را فسخ كند . زيرا احتمال دارد كه طرف مقابل ، اين كار را نپذيرد و بگويد : « تو تا انتهاي زمان صيغه ، زن من هستي و به هيچ عنوان اين صيغه را فسخ نمي كنم تا خودبخود ، مدتش تمام شود » .

سئوالات بدون پاسخ

دختران و زنان جوان كه مشكل بالا را دارند بارها ، سئوال ياد شده را مطرح كرده اند كه : « حالا چه كار بايد بكنيم و راه حل شرعي آن چيست ؟ » .
جواب گروه بالا اين است :
دختر يا زن مذكور ، بايد زمان دقيق آغاز و پايان صيغه را حتما به ياد بياورد ، در غيراين صورت ، هنوز زن صيغه اي آن آقا بوده و نمي تواند با خواستگار جديد ، حرف بزند تا چه رسد به اين كه قرار ازدواج بگذارد . زيرا اين كار در دين مقدس اسلام حرام و به شدت منع شده است .
اشتباه ديگر اين دختر و پسر يا زن و مرد جوان يا داراي هر سن و سالي ، آن است كه يك يا چند « شاهد » براي انجام كار عقد مخفي خود ، ندارد تا حداقل او ، يادش باشد .

پاسخ غيرقابل قبول
دراين زمان ، اشخاص مزبور ، اگر در مكان يا خياباني مورد بازخواست نيروهاي انتظامي قرار گيرند كه « شما چه نسبت يا رابطه شرعي با يكديگر داريد ؟ » ، پاسخ آن ها به اين كه « ما با همديگر صيغه شده ايم . » قابل قبول نيست . زيرا بايد « مدرك معتبري » در اين زمينه ارايه دهند كه نام و شماره تلفن شخص « عاقد » در پاي آن موجود باشد تا بتوان با او تماس گرفت .

در غير اين صورت ، اوضاع جامعه ، حالت بلبشو و هرج و مرج به خود خواهد گرفت و هر كسي به دروغ ، مي تواند چنين ادعايي را مطرح نموده و به سوء استفاده از زنان و دختران جوان ، بپردازد .

فاش شدن رازها

حال اگر مامورين محترم نيروي انتظامي ، بخواهند اين جريان را به خانواده هاي دختر و پسر مورد سئوال قرار گرفته ، اطلاع دهند ، راز آن ها فاش شده و رسوايي بزرگي به راه مي افتد و هر دو طرف را دچار مشكل مي كند كه در اين ميان ، بيشترين زيان متوجه زن يا دختر مورد نظر خواهد بود .

توجه به نكات زير

 به همه كساني كه احتمالا مايل به داشتن رابطه شرعي صحيح  و در عين حال محرمانه ، با دختر يا زني هستند ، يا دختر و زني كه مي خواهند با پسر يا مردي رابطه شرعي درست ، داشته باشند توصیه اين است كه حتما به نكات زير توجه نمايند :

۱ ــ  اقدام به اينگونه كارها بسيار خطرناك و عاقبت آن غيرقابل پيش بيني است .

۲ ــ  هرگز بدون اجازه و در جريان گذاشتن والدين و دادن توضيحات دقيق به آن ها و كسب مشورت از آنان ، به چنين اقدامي دست نزنند .

۳ ــ  زني كه همسر مردي است و شوهر دارد ، نمي تواند با پسر يا مردي ديگري ، حتي در حد صحبت كردن ، دوست شود . اين كار در اسلام ، به شدت حرام و ممنوع است و مجازات سنگيني دارد .

۴ ــ  زني را مي توان براي ازدواج موقت برگزيد كه از شوهر قبلي اش طلاق گرفته و مدت « عده » آن ــ  كه ۹۰ روز است ــ به طور كامل ، تمام شده باشد .

۵ ــ  زني را مي توان براي ازدواج موقت برگزيد كه شوهر قبلي او فوت كرده و مدت « عده » آن  ــ كه « ۱۳۰ روز » است ــ به طور كامل ، تمام شده باشد .

۶ ــ  زني كه با شوهرش مشكل دارد و در حال انجام مراحل طلاق خويش است ، به هيچ عنوان نمي تواند با فرد ديگري ازدواج كرده يا رابطه دوستي برقرار نمايد . زيرا هنوز همسر شرعي و قانوني شوهر قبلي ، محسوب مي شود هر چند كه سال ها همديگر را نديده و هيچ رابطه اي با هم نداشته باشند .

 

سالن عقد خاطره به هیچ عنوان در زمینه همسر یابی موقت فعالیتی ندارد

لطفا در خصوص این مورد تماس نگیرید اطلاعات و مشاوره در این زمینه هم نداریم

 

 
سفره عقد مدل آینه سفره عقد مدل آبي فيروزه اي سفره عقد مدل طلایی سفره عقد مدل سنتی
مطالب مرتبط:
???? : 0
کد امنیتی رفرش
 سرویس های برتر ما

برترین خدمات ما

  • 1

    سالن عقد با سفره عقد آکواریومی

    با دکوراسیون منحصر بفرد

  • 2

    عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

    توسط 2 گروه حرفه ای

  • 3

    موسیقی زنده

سرویس های ما

خدمات عکاسی و فیلمبرداری

اگر به دنبال ثبت خاطره انگیزترین روز زندگی خود هستید ما به شما دو تیم از حرفه ای ترین عکاسان و فیلمبردارانی که با سالن عقد خاطره همکاری دارند را پیشنهاد میدهیم . ثبت لحظات زیبای شما توسط بانو با تجهیزات پیشرفته نورپردازی و عکاسی

پذیرایی در سالن عقد

از زمان های گذشته تا به امروز رسم ایرانیان بر این بوده است که از مهمانان خود در روز عقد با میوه، شیرینی و نوشیدنی پذیرایی کنند. این بخش یکی از مهم ترین بخش های برگزاری مراسم است که پدر و مادر ها به آن توجه ویژه ای دارند. سالن عقد خاطره با آموزش افراد مجرب به بهترین حالت ممکن از مهمانان حاضر در سالن عقد پذیرایی می کند. ارائه این خدمت از طرف سالن عقد خاطره سبب شده تا دیگر دغدغه ای برای پذیرایی از مهمانان وجود نداشته باشد.

موسیقی زنده در سالن عقد

وجود موسیقی زنده در سالن عقد از بهترین خدماتی است که ارائه شده است. موسیقی زنده در سالن عقد خاطره توسط دف نواز بسیار حرفه ای صورت می پذیرد که موجب ایجاد جو بسیار شاد و پرنشاطی خواهد گردید.

امکانات سالن عقد با سفره عقد آکواریومی

علاوه بر امکاناتی که در بالا به آن ها اشاره شد، سالن عقد خاطره برای راحتی زوجین به بهترین حالت ممکن خدمات بسیار متنوع دیگری را نیز ارائه داده است. از جمله این خدمات وجود پارکینگ اختصاصی برای عروس و داماد است که با وجود آن عروس می تواند به راحتی وارد سالن عقد شود. همچنین وجود آسانسور این امکان را فراهم آورده است تا تردد برای مهمانان و عروس و داماد بسیار آسان انجام پذیرد.

گالری تصاویر

توضیح کوتاه در مورد تصاویر

عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس
عنوان عکس

خواندنی های قبل از ازدواج

مطالب خواندنی در خصوص مراحل قانونی و موارد حقوقی قبل از ازدواج انواع شروط مراحل ثبت قانونی ازدواج و . . .

مطالب منتخب ما

سالن عقد با سفره عقد آکواریومی

سالن عقد مکانی برای شروع یک زندگی عاشقانه می باشد و مهم ترین و خاطره انگیزترین لحظات زندگی هرفردی در سالن عقد ثبت می شود. به همین دلیل بسیاری از عروس و دامادهای جوان به دنبال یک سالن عقد شیک و مجلل برای برپایی مراسم ازدواج خود هستند. سالن عقد خاطره با سفره عقد آکواریومی انتخابی شایسته برای شما عروس و دامادهای خوش سلیقه و خوش ذوق می باشد و یکی از بهترین لوکس ترین مکان ها برای برپایی پیوند ازدواج به شمار می رود.

??? ????
عنوان مطلب

سالن عقد خاطره

سالن عقد خاطره با دو شعبه در شرق و یک شعبه در غرب تهران از بهترین سالن های تشریفاتی با دسترسی آسان از دو اتوبان امام علی و باقری به شعبه شرق و از اتوبان نواب به شعبه غرب بوده . این سالن با امکانات بی نظیر و با مناسب ترین قیمتها خود می تواند بهترین گزینه برای خاص پسندان باشد.

متن کامل

ارتباط با ما

شما از طریق راه های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید:

  • فکس : ---------
  • موبایل : 09391190250 - 09121089595
  • ایمیل: username@emailsite.com
  • آدرس پستی: خیابان دماوند غرب ،اول خیابان آیت،پلاک567